Hubble näeb kaugemale kui kunagi varem

Elmo Tempel | 09.12.2009

Hubble’i kosmoseteleskoobi uue kaameraga WFC3 (Wide Field Camera 3) tehti pilt, millelt on võimalik leida galaktikaid, mis tekkisid umbes 600-900 miljonit aastat pärast Suurt Pauku. See infrapunapiirkonnas tehtud pilt näitab kaugeid galaktikaid, mida senini ei olnud veel võimalik vaadelda.

2004. aastal tehti Hubble’i teleskoobiga HUDF (Hubble Ultra Deep Field), mis oli sel ajal sügavaim nähtavas valguses tehtud pilt Universumist. Uue kaameraga WFC3 tehtud pilt on samast taevaalast mis HUDF, aga lähis-infrapunasest piirkonnast. Kuna kosmoloogilise paisumise tõttu näivad kauged galaktikad punasemad, siis nende uurimiseks ja avastamiseks sobib uus WFC3 kaamera paremini.

Hubble HUDF09 pilt Universumist

Pildil on toodud HUDF09 ülesvõte, mida ühtekokku vaadeldi 48 tundi. Kuna infrapunane valgus on inimsilmale nähtamatu, siis pildil toodud värvid on kunstlikud: mida punasem on objekt, seda pikem on lainepikkus. Kõige nõrgemad ja punasemad objektid pildil on tõenäoliselt vanimad galaktikad, mida senini vaadeldud.

Allikas: Hubble’s deepest view of Universe unveils never-before-seen galaxies