Galaktikate loomaaia TOP 3

Elmo Tempel | 01.04.2011

Galaktikate loomaaed (Galaxy Zoo) on projekt, kus huvilised saavad klassifitseerida galaktikaid ning seeläbi anda oma panus galaktikate evolutsiooni mõistmiseks. Allpool on välja toodud kolm enim klassifitseeritud galaktikat.

Klassifitseerimiste arvu poolest kolmandal kohal asub galaktika, mis ei torka silma millegi erilisega. Tegemist on keskpärase galaktikaga, mille kergelt sinakas värvus viitab ketasgalaktikale, kuid küllaltki ümar kuju viitab elliptilisele galaktikale. Nende kahe tunnuse vastandlikkus on tõenäoliselt põhjuseks, miks antud galaktika on jäänud üheselt Galaxy Zoo projektis klassifitseerimata.

Klassifitseerimiste arvu poolest kolmas galaktika Galaxy Zoo projektis

Klassifitseerimiste arvu poolest kolmas galaktika Galaxy Zoo projektis. Pilt: SDSS.

Klassifitseerimiste arvu poolest teisel kohal asub klassikaline spiraalgalaktika. Kuna antud galaktika paistab meile serviti, siis ei ole kahtlustki, et tegemist on tavapärase ketasgalaktikaga. Galaktika sinakas värvus on ka igati kooskõlas spiraalgalaktikaga, kuna kettas asuv tolm muudab galaktikad sinisemaks, mis on selgelt näha ka antud pildil.

Klassifitseerimiste arvu poolest teine galaktika Galaxy Zoo projektis

Klassifitseerimiste arvu poolest teine galaktika Galaxy Zoo projektis. Pilt: SDSS.

Kõige enim klassifitseeritud galaktika Galaxy Zoo projektis on tavapärane elliptiline galaktika. Elliptilise galaktika peamisteks tunnusteks on sfääriline kuju ning kergelt punakas värvus, mis mõlemad on ka antud pildil selgelt näha.

Kõige enim klassifitseeritud galaktika Galaxy Zoo projektis

Kõige enim klassifitseeritud galaktika Galaxy Zoo projektis. Pilt: SDSS.

Kel huvi, see võib ka ise Galaxy Zoo projektis kaasa lüüa. Galaxy Zoo projekti kodulehekülg asub aadressil www.galaxyzoo.org. Klassifitseerides seal galaktikaid, saate anda oma panuse teadusesse. Ilma Galaxy Zoo projektita ja paljude huvilisteta oleks jäänud ja jääksid tulevikus paljud huvitavad avastused tegemata. Üheks huvitavamaks avastuseks, mis on tehtud Galaxy Zoo kasutaja poolt on Hanny’s Voorwerp.

Head klassifitseerimist!