WISE missioonil aasta täis

Rain Kipper | 21.12.2010

Tähistamaks kosmosemissiooni WISE (Wide-Field Infrared Survey Explorer) aasta aega käigus olemist, lasi NASA välja pildikollektsiooni kosmosemissiooni erinevatest vaatlustest. Kuna vaadeldi palju erineva välimusega galaktikaid, siis pildikollektsioon tehtigi võimalikult erinevatest galaktikatest.

WISE galaktikate valim

WISE poolt vaadeldud galaktikad. Foto: NASA/JPL-Caltech/UCLA.

WISE on kosmoseteleskoop, mis vaatleb nii lähedases kui ka kauges infrapunases spektripiirkonnas. Juulikuuks 2010 oli vaadeldud terve taevas, oktoobriks oli pool taevast vaadeldud teist korda.

Infrapunateleskoop vaatleb sisuliselt soojust, mis tuleb kosmilistelt objektidelt. Kuna aga teleskoobil endal on ka teatud temperatuur, siis mõjutab see vaatlusi, seega mürade vähendamiseks on vaja teleskoop maha jahutada. Selleks oli WISE’il kaasa võetud tahke vesinik, mis paraku lõppes oktoobris. Kuna lähisinfrapunases spektripiirkonnas on teleskoobi enda soojuse mõju väiksem, siis selles spektripiirkonnas on võimalik edasi vaadelda. Edasisted uurimisobjektid on peamiselt Päikesesüsteemi objektid.