Leht 1 koguhulgast 1

Otseveomootoritest...

PostitusPostitatud: 22 September 2010, 20:51
Postitas Tr2sa
Huvitavatest arengutest teleskoobitehnoloogias, mis suure apertuuri ka asjaarmastajatele kättesaadavamaks muuta tõotavad.

http://www.eclipse-t.com/nas%20paper.pdf

Muuhulgas mainitakse:

Otseveomootorid
Ultrakerged peapeeglid:
*Klaasvahtsüdamikuga peeglid
*Süsinikfiiberpeeglid
*Õhukesed meniskpeeglid
*Kärgpeeglid
Peeglite aktiivne korrigeerimine
Kerged automatiseeritud instrumendiklastrid
PlaneWave CDK 700 kommertstootena

Re: Otseveomootoritest...

PostitusPostitatud: 22 September 2010, 22:22
Postitas Tõnis
Väga hea ülevaade, soovitan kõigil viidatud faili kaeda.
Kes on Eestis esimene, kes selle otseveomootori valmis teeb? :-)

Re: Otseveomootoritest...

PostitusPostitatud: 23 September 2010, 04:10
Postitas Tr2sa
Kui keegi otseveomootorite teema vastu spetsiifilisemat huvi tunneb, siis kontrolleri võiks leida:
http://www.granitedevices.fi/index.php? ... rive-vsd-e
Samas ka otseveomootorid:
http://www.granitedevices.fi/index.php? ... ive-motors

Re: Otseveomootoritest...

PostitusPostitatud: 23 September 2010, 10:11
Postitas vtl
Ma vabandan, et küsin enne, selle asemel, et ise kõigepealt sügavalt süüvida teemasse, aga...
saan ma õigesti aru, et erinevalt reduktorist, ei takista otseveomootor telje vaba liikumist, kui tal voolu peal ei ole? See omakorda tähendab küllaltki suurt voolutarvet ka hoidereziimil? Sh. ka käänetelje mootoril peab pidevalt vool peal olema või siis toru ideaalselt tasakaalus ja oma väikese piduri-siduriga?

Re: Otseveomootoritest...

PostitusPostitatud: 24 September 2010, 09:24
Postitas Tr2sa
Energiakulu on monteeringu puhul vast teisejärguline, tüüpiliselt on otseveoga teljel automaatselt rakenduv seisupidur.
Oluliseks teeb otseveo tema täpsus (viga väiksem kui Eestis atmosfäärihäiretest põhjustatu), giidteleskoopi pole vaja lühematel kui 2-3 tunnistel ekspositsioonidel.
Intrigeeriv Astelco 500 monteeringu video siin (ime, et Celestron kiirendusega toime tuleb):
http://www.astrosurf.com/sguisard/Video ... er_sec.avi

Re: Otseveomootoritest...

PostitusPostitatud: 24 September 2010, 14:29
Postitas vtl
Tr2sa kirjutas:Energiakulu on monteeringu puhul vast teisejärguline, tüüpiliselt on otseveoga teljel automaatselt rakenduv seisupidur.


Selge. Meil on (hetkel) erinevad vaatenurgad lihtsalt :)
Energiakulu on teisejärguline sellisel juhul, kui Sul on statsionaarne monteering.

Re: Otseveomootoritest...

PostitusPostitatud: 24 September 2010, 22:34
Postitas Tr2sa
http://starryridge.com/telescopes/index ... ive_Motors
0.7m teleskoobile projekteeritud mootor paistab tarbivat maksimaalselt 120W faasi kohta.

Re: Otseveomootoritest...

PostitusPostitatud: 25 September 2010, 09:42
Postitas vtl
Tr2sa kirjutas:http://starryridge.com/telescopes/index.php?title=Direct_Drive_Motors
0.7m teleskoobile projekteeritud mootor paistab tarbivat maksimaalselt 120W faasi kohta.


24V ja 5A ...x2 ...x2 see on kaks korralikku jurakat akut, millest jätkub heal juhul tunniks-paariks, siis on nad lõpuni tühjad. Aga põhimõtteliselt muidugi lahendatav.

Re: Otseveomootoritest...

PostitusPostitatud: 02 Oktoober 2010, 15:26
Postitas KuuKulgur
Video oli küll muljetavaldav :) Pole mul tehnilise koha pealt miskit lisada, aga videos nähtud mees Peter Aniol on käinud ka Eestis ning mul oli austav kohustus teda Tallinna lennujaamast Tõraverre ja tagasi toimetada.

Kui kellegi on soovi nähtud monteeringut ka endale saada, siis kontakt ja mingid hinnapakkumised on mul olemas.
http://astelco.de/products/ntm/ntm.htm