Üritused (1. märts 2022)

Kosmiline koolivaheaeg AHHAAs

26. veebruar 2022 – 6. märts 2022

26. veebruarist 6. märtsini ootab sind AHHAAs kosmiliselt äge koolivaheaeg!
Sel vaheajal saab maAHHAAkera ägedaimas teaduskeskuses avastada kosmose põnevat maailma. Valmista endale töötoas vaakumkamber, koduplanetaarium või hoopiski rakett. Söösta valguskiirusel vastu uutele teadmistele raketi-teemalises teadusteatris. AHHAAs on ainult taevas  piiriks.

Gravitatsiooni lõpp ehk menuka NÄITUSE VIIMANE NÄDAL!
AHHAA giid vajutab nuppu. Hiiglaslik pesukuivatit meenutav trummel võtab üha suuremaid pöördeid, surudes seesolijaid üha kõvemini ja kõvemini vastu oma kaarjat seina. Kostub kilkeid, kostub karjeid – needki kasvavad pööretega koos…
Kui koolifüüsikast suurt meelde ei jäänud, siis kõik gravitatsiooni näituse atraktsioonid tutvustavad seda jõudu, mis ema kindlalt kontsadel hoiab ja isal autoga õhku tõusta ei lase. Kus aga algab ja lõpeb maa külgetõmbejõu piir? Seda saavadki omal nahal proovida nii suured kui väikesed. Teravaid teaduslikke elamusi pakuvad sulle: inim-tsentrifuug, hiiglaslik vabalangemise liumägi, Kuul kõndimise simulaator, planeetide rallimäng ja paljugi muud ajurakke kõditavat.

Kosmilised avastused planetaariumis
AHHAA tähekinos toimuvad koolivaheaja eriseansid superriikide kosmosevõidujooksust väikese Eesti kosmosevallutusteni välja. Eksklusiivsetel ESTCube-2 teemalistel planetaariumi-etendustel saame tuttavaks satelliidi, selle instrumentide ja missiooni teaduslike eesmärkidega. Taevalikud elamused ootavad!

Astrofotograafia õpiõhtu AHHAA katusel
Kas soovid teada, kuidas tähed pildile püüda? Kas see on üldse võimalik, kui ei ole õppinud fotograafiks? Jah, on! AHHAA korraldab koolivaheajal põneva astrofotograafia õpiõhtu, kus saad ise käed külge panna ja laia taevalaotuse pildile püüda. Kui endal spetsiaalset kaamerat ei ole, siis saad kasutada AHHAA fototehnikat. Registreeri tasuta õpiõhtule siin!

Võta vaheajast viimast ja kohtume AHHAAs!

Astronoomialoeng Tartu Tähetornis

1. märts 2022 kell 18:15–19:30

Enn Kasak

Mesopotaamia tähetarkus I

Sissejuhatav loeng Mesopotaamia tähistaevast ja kirjast, planeetidest ning panteonist.

Loeng on tasuta, kõik huvilised on oodatud.